SR ISO 10667-1:2021

Assessment service delivery -- Procedures and methods to assess people in work and organizational settings -- Part 1: Requirements for the client

Acest document stabileşte cerinţe şi îndrumări pentru clienții care apelează la unul sau mai mulți furnizori de servicii pentru a evalua o persoană, un grup sau o organizație, în scopuri care ţin de locul de muncă. Acest document specifică cerinţele clientului referitoare la: a) necesităţile şi raţionamentul care stau la baza utilizării evaluărilor; b) condiţiile în care va fi utilizată evaluarea; c) deciziile referitoare la abordarea evaluării împreună cu implementarea şi evaluarea procedurilor şi metodelor de evaluare; d) competenţa şi profesionalismul necesare oricăror persoane care lucrează sub controlul clientului și au un rol în procesul de evaluare; e) deciziile referitoare la accesul, utilizarea şi păstrarea rezultatelor evaluării şi a rapoartelor ulterioare; f) deciziile organizaționale referitoare la prestarea de servicii de evaluare Acest document specifică, de asemenea, abordări şi proceduri de evaluare, care pot fi realizate pentru unul sau mai multe scopuri care ţin de locul de muncă, efectuate de sau care afectează persoane, grupuri sau organizaţii şi care includ, fără a se limita la: — decizii legate de angajări, de exemplu recrutare, selectare, dezvoltare, evaluare, promovare, reintegrare profesională, planificare a înlocuitorului şi relocare; — decizii legate de carieră, de exemplu recrutări, îndrumare, reabilitare profesională şi consiliere pentru reintegrare profesională; — decizii de grup, de exemplu iniţiative de instruire profesională, consolidarea lucrului în echipă; — decizii organizaționale, de exemplu restructurare, iniţiative morale şi culturale, fuziuni şi achiziţii. Acest document nu include specificații tehnice sau profesionale detaliate; totuși, sunt incluse în anexa B explicații ale unora dintre cele mai des întâlnite principii referitoare la calitatea profesională, utilizate în evaluare (de exemplu, recunoașterea profesională, încrederea, corectitudinea, standardizarea). Deși această anexă este informativă, calitatea procedurilor și a metodelor este importantă pentru client în legătură cu scopurile evaluării. Cerințele pentru furnizorul de servicii sunt prezentate în ISO 10667-2.

28.62

Status : Valid
Approval date : 4/29/2021
Number of pages : 36
ICS : 03.080.30 Services for cosumers
Technical Committee : 56 - Quality management and quality assurance

Relations with other standards: